Hoppa till innehåll

Frågesporter Är Trasiga?


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Är det bara för mig eller är frågesporterna extremt laggiga, och funkar inte? Ibland till inte frågesporten ladda överhuvudtaget, ibland så går den tillbaka till föregående fråga och ibland så går det inte att komma vidare när man svarar. Är det någon annan som upplever detta och om det är ett problem med det är det något som planeras fixas? Frågesporterna är ändå något som åtminstone jag upplever som roande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testade precis att köra igenom 2 frågesporter och märkte inte konstigt alls. Tyckte det flöt på snabbt och bra. Jag använde Chrome 38, vilken webbläsare använder du?

 

Har du testat att köra webbläsaren utan några plugins/tillägg aktiverade alternativt en annan webbläsare?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använder Firefox. Testade en annan webbläsare (IE :( ) och jag kan fortfarande inte ens öppna t.ex. sidan för denna frågesporten:

http://www.fuska.se/fragesporter/quiz/play?quiz=3355

 

Och om jag lyckas ladda sidan så står det bara "quizen laddar" i all oändlighet. Jag lyckas inte heller söka på frågesporter utan den bara står och tänker i all oändlighet tills jag till slut får upp en helt tom sida. Det är konstigt för allt annat på sidan verkar funkar bra. Jag har till exempel inga problem med sökfunktionen i forumet eller liknande "formulär".

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, vartenda frågesport jag testar går alla långsamt på något sätt och oftast får jag en blank sida efter ett tag. Topplistorna kommer jag in på ganska enkelt dock.

 

I IE klarade jag av att starta denna quizen men sen vid typ fråga 4 så slutade den registrera mitt svarsval och jag kommer inte vidare i quizen:

http://www.fuska.se/fragesporter/quiz/play?quiz=3396 När jag tabbade ut och tabbade tillbaka så går den baklänges till första frågan igen. Tabbade ut igen och in och då tror jag den hoppade till sista frågan för att sedan gå tillbaka till den jag var på. Och jag kan fortfarande inte svara. Allt beter sig väldigt konstigt, och detta händer i IE som jag aldrig använder och således inte har några addons eller liknande på och det stämmer överens med beteendet jag får i Firefox.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, vartenda frågesport jag testar går alla långsamt på något sätt och oftast får jag en blank sida efter ett tag. Topplistorna kommer jag in på ganska enkelt dock.

 

I IE klarade jag av att starta denna quizen men sen vid typ fråga 4 så slutade den registrera mitt svarsval och jag kommer inte vidare i quizen:

http://www.fuska.se/fragesporter/quiz/play?quiz=3396 När jag tabbade ut och tabbade tillbaka så går den baklänges till första frågan igen. Tabbade ut igen och in och då tror jag den hoppade till sista frågan för att sedan gå tillbaka till den jag var på. Och jag kan fortfarande inte svara. Allt beter sig väldigt konstigt, och detta händer i IE som jag aldrig använder och således inte har några addons eller liknande på och det stämmer överens med beteendet jag får i Firefox.

håller med

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Väldigt underligt, vad för uppkoppling har ni? Är det specifikt bara Quizen som krånglar eller finns det annat på Fuska som krånglar?

 

Har testat via Bredbandsbolaget på 2 datorer med 2 olika webbläsare på båda, även testat via Telenors 4G-nät via mobilen och det går snabbt på samtliga enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har 8Mbit/s lina. Så vitt jag kan märka så är det just frågesporterna som jag har svårt med. Just nu har jag problem med att ens komma in på http://www.fuska.se/fragesporter. Det som är jobbigt/konstigt är att det inte är något specifikt, hela delen är bara allmänt laggig och buggig. Ibland kan jag öppna en frågesport, ibland (oftast) inte. Topplistorna verkar det dock som jag har mycket mindre problem att komma in på, om ens något. Osäker på om Fubbis var seriös men det hade varit bra att höra om andra medlemmar upplever samma sak eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frågesporterna använder en del javascript, men då du testat en annan webbläsare utan plugings så borde det inte vara det. Det vore intressant om du kunde testa på en annan dator och kanske uppkoppling med din användare. Kikade på databasen förut och den rullar på utan några prestandaproblem. Felloggen hade inte heller något att rapportera från frågesporterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hämtade hem och installerade precis Chrome bara för att testa med en webbläsare som garanterad är helt ny, samma typ av problem uppstår. Jag ska försöka från annan plats och nätverk. Jag kontaktar dig framöver när jag är i skolan om Chalmers IP så får du gärna unbanna den så att jag kan logga in och testa.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...