Hoppa till innehåll

Kommer Ni Att Köpa?


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Det går rykten om att konsolen kommer till Sverige i April. Kommer ni att köpa en? Varför skall man välja just Xbox One?

 

Själv har jag varit lite av en Playstation-människa och det lutar även att jag köper en PS4 när tillgången ökar och priserna sjunker lite, men inget är ju hugget i sten...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle faktiskt köpa en xbox före ps4. Jag väljer konsoll efter vad det finns för spel. Eftersom jag har varit/är ett stort halo-fan så kan jag inte slita mig ifrån xbox. Det största problemet med xbox är såklart online som ligger och gnager i plånboken. Jag kommer ha ett riktigt svårt val när jag väljer vilken jag ska ha. Jag fick en stor orgasm när Pewdiepie körde "Beyond: Two Souls" på Playstation och mina åsikter delades i 2 bitar.

 

Men min slutsats är att jag behåller min 360 och pc tills vidare då jag inte känner något behov av en ny konsoll.

Redigerat av EpixaRises
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Jag skulle faktiskt köpa en xbox före ps4. Jag väljer konsoll efter vad det finns för spel. Eftersom jag har varit/är ett stort halo-fan så kan jag inte slita mig ifrån xbox. Det största problemet med xbox är såklart online som ligger och gnager i plånboken. Jag kommer ha ett riktigt svårt val när jag väljer vilken jag ska ha. Jag fick en stor orgasm när Pewdiepie körde "Beyond: Two Souls" på Playstation och mina åsikter delades i 2 bitar.

 

Men min slutsats är att jag behåller min 360 och pc tills vidare då jag inte känner något behov av en ny konsoll.

 

Till din tröst (men min överraskande besvikelse) kan jag berätta att Sony infört samma krav på att betala för online från och med ps4. Jag vet inte vad det kostar på xbox, men på ps4 måste man nu betala 480kr/år..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo pengar skall tjänas på allt. Dock är det just serverkostnaderna som har ökat med åren då allt fler spelar online och har större krav på servrarna. Så att ta betalt för online är ju egentligen istället för att höja priserna på spelen och kollar man på prisutvecklingen av spelen så har den snarare sjunkit än stigit vilket skiljer sig från mycket annat.

 

Det enda riktigt tråkiga med denna utvecklingen att online kostar är dock för de som faktiskt sällan spelar online men kanske vill testa någon gång mot en vän eller liknande. Kravet på att köpa online förstör ju detta, samtidigt som de som spelar online mycket inte drabbas speciellt hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer nog att köpa en xbox one senare i år. 
Mest för Forza Motorsport serien då den bara finns till Xbox, hade den inte funnits så skulle jag emigrera Playstation utan tvekan. 

Men efter att ha provat båda (grand turismo och forza) så vinner Forza och xbox min röst. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Ja det har du helt rätt i. Fick för mig att det var 9/9 men 5/9 är det givetvis, det roliga var att jag faktiskt funderade på varför man väljer att ha en release på just en tisdag. Men med en fredag så känns det ju mer rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...