Hoppa till innehåll

Playstation 4 Lanseras 29:e Nov I Sverige


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

http://f.cwcdn.eu/files/news/2013/1377186361-95916748.jpg

 

Sony har nu äntligen bekräftat lanseringsdatumen för Playstation 4. I USA så lanseras konsolen den 15:e november, därefter den 29:e november så är det dags för lansering i Sverige och Europa.

 

Playstation 4 kommer att säljas för ungefär 3900kr i Sverige. Så med andra ord så får vi i Sverige redan i år ta del av nästa generations konsoler, något som blev lite oklart efter att Microsoft meddelade att lanseringen i Sverige dröjer till 2014.

 

Källa: http://www.wired.com/gamelife/2013/08/playstation-4-release-date/.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo precis, minns själv att de hade ett "prisvärt" paket för enbart 6500kr med 2 handkontroller och om det var ett spel... Sedan fick man ju ändå byta kontrollerna för att få dualshock., men visst gamla PS3 innehöll ju mycket godis på sin tid och tekniken var på topp. Vill minnas även att Sony gick back på varje såld PS3 i början.

 

Men nu är det nya tider och PS4 skall vara lönsam för Sony redan från start. Hårdvaran är ju inte heller lika fräck i jmf med PS3 på sin tid. Men det blir säkert bra. Och det bästa av allt, den kommer redan i år i Sverige så vi slipper vänta som med PS3 och som de som tänker köpa Xbox One får göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag kommer ihåg rätt, sparade jag och min far ihop till ett PS3, 60gb, och betalade runt 6500, och då fick vi två dualshock kontroller, två spel samt HDMI-kablar.
Anledningen till att PS4an inte kostar lika mycket kanske är för att man har tagit bort allt sånt, och får köpa allt vid sidan av, men det är bara en teori, så lita inte på mig.

Och konsollen ser inte mycket ut faktiskt, men tydligen ska innehållet vara bra, och det är väl det som är det viktigaste?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Om inte annat så skulle det inte förvåna mig om priserna pressas på PS4 när Xbox One kommer. Verkar som de finns en liten chans att få konsolen i dec om man beställer nu. Men troligast är att man får vänta till början på nästa år. Så därav tänker även jag avvakta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...