Hoppa till innehåll

Inaktivitetsvecka


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Nästa vecka tänker jag och WASD testa att inte posta på sidan, för att vi är lite nyfkna på vad som händer. Både under själva tiden men också vad vi gör med vår tid istället och hur det blir veckan därpå. Vi tänker inte logga in överhuvudtaget. Alltså inte posta, varesig i själva forumet eller i gruppforum, inte heller använda PM eller andra funktioner. Detta kommer att pågå mellan 00:00 26/03-12 till 24:00 01/04-12.

 

Om någon vill vara med och vara inaktiv en vecka med oss för att göra effekten tydligare så får ni göra det, men kom ihåg, i så fall får man inte posta något, inte ens i gruppforum.

 

Varför gör vi detta? Det vet vi inte, vi blev bara spontant sugna på att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men man får kolla på sidan fast inte vara inloggad eller?

Det är upp till en själv, man behöver inte ens vara med på det. Jag tänker inte ens besöka sidan :) Ska bli kul att se vad effekten blir som sagt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda som lär hända på fuska är att forumet blir mindre aktivt.. fundera istället på hur ni ska investera tiden när ni inte hänger vid datorn.

Hänga vid datorn är det ingen tvekan om att vi kommer göra. Internet är så mycket mer än bara fuska. :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm.. varför hänger ni här överhuvudtaget? Hur stor del av tiden ni spenderar på internet är ägnad åt fuska? Vad skulle hända förutom att ni riktar uppmärksamheten till någon annan sida/community?

 

Vad sägs om att inte använda internet på en vecka, förutom till grejer som skolarbeten?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm.. varför hänger ni här överhuvudtaget?

Jag har uppriktigt sagt ingen aning och jag har frågat mig själv det enda sedan jag kom tillbaka. Jag antar att jag någonstans hoppas att det ska bli något trevligt och intressant här men nä... det verkar inte så.

 

 

Vad skulle hända förutom att ni riktar uppmärksamheten till någon annan sida/community?

Jag vet inte, därför vill jag testa. Kommer jag komma tillbaka över huvud taget? Vem vet.

 

Vad sägs om att inte använda internet på en vecka, förutom till grejer som skolarbeten?
De senaste veckorna har det varit lugnt i skolan och jag har kopplat av en del, men annars använder jag faktiskt inte internet till mycket mer än just läxor. Internet är ett fantastiskt verktyg och jag ingen direkt anledning till varför jag skulle försöka avstå från det. Många verkar se datorer och internet som något som egentligen är dåligt, vilket jag itne alls håller med om. Att avstå från internet är lite som att avstå från att äta vitt bröd eller att ta på sig jacka när det är kallt ute. Det finns ingen direkt poäng med det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...