Hoppa till innehåll

Min Profil Eradikerad


Raptio
 Dela

Rekommendera inlägg

God eftermiddag.

 

Jag hade i min profil en bild på Adolf Hitler. Denna blev eradikerad på grund av "§1" som man kan läsa i min profil. Bilden i fråga var en stencil med färg där man kunde se Führerns vackra, blå ögon. På vilket sätt är denna bild olämpligt material? Användare som "ImbazFuhrer" får ha bilder på vår Führer utan att denna blir borttagen, hurså? Är detta din slutgiltiga lösning, Draghon?

 

 

1488!

 

Redigerat av Raptio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 129
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Användare som "ImbazFuhrer" får ha bilder på vår Führer utan att denna blir borttagen, hurså?

En detalj som du missat om användaren i fråga är att denne har titeln "Avstängd" och därmed är avstängd. Och nu är även bilden raderad. Kort och gott så går det att läsa här om regel §1:

 

http://www.fuska.se/forum/index.php?act=boardrules

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En detalj som du missat om användaren i fråga är att denne har titeln "Avstängd" och därmed är avstängd. Och nu är även bilden raderad. Kort och gott så går det att läsa här om regel §1:

 

http://www.fuska.se/forum/index.php?act=boardrules

Är en bild på Adolf Hitler något som är "störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag"? Tack för ditt snabba svar, för övrigt. Redigerat av Raptio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker också det här är lite mycket fånigt. Att en bild på en person ska bli borttagen för att någon nånstans i världen inte tycker om den. Framförallt då det är inte är sannolikt att den personen besöker fuska.se. Att jag säger att jag känner mig förolämpad av bilder på kaniner är nästan mer relevant. Den här videon har en del bra poäng kring den mentaliteten.

 

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kort och gott så hanteras §1 efter att en anmälan kommit in, sedan spelar det givetvis roll vad personen skrivit i sin anmälan när det kommer till störande/stötande-budskap och hur anmälaren uppfattat budskapet. Sedan så bedöms ju även presentationen i sin helhet, men det är svårt att uttala sig i allmänhet då varje anmälan hanteras för sig själv och varje fall bedöms enskilt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kort och gott så hanteras §1 efter att en anmälan kommit in, sedan spelar det givetvis roll vad personen skrivit i sin anmälan när det kommer till störande/stötande-budskap och hur anmälaren uppfattat budskapet. Sedan så bedöms ju även presentationen i sin helhet, men det är svårt att uttala sig i allmänhet då varje anmälan hanteras för sig själv och varje fall bedöms enskilt.

Ponera då att jag känner äckel och blir stött av MLP-avatarer. Om jag då skulle anmäla "Dunderdasenn" för sin hemska avatar som stöter mig så otroligt mycket och beskriva hur otroligt mycket den stöter mig, kan den då bli borttagen?

 

Det stod 88 också, det var jag som anmälde det.

 

För dom som inte vet så står 88 för "heil hitler".

88 är ett tal, ett värde, inga bokstäver. Du kanske lever i din lilla fantasi där det står för "Heil Hitler", men jag syftade inte på detta - och jag finner det tragiskt att moderator/admin isådanafall inte frågade mig om detta.

 

För de som inte vet så står "jag" för "jävla arsel grodajävel" i min fantasivärld, tycker du jag ska anmäla dig för detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ponera då att jag känner äckel och blir stött av MLP-avatarer. Om jag då skulle anmäla "Dunderdasenn" för sin hemska avatar som stöter mig så otroligt mycket och beskriva hur otroligt mycket den stöter mig, kan den då bli borttagen?

Ja, för det är ju verkligen hets mot folkgrupp. Derp.

 

Ponera då att jag känner äckel och blir stött av MLP-avatarer. Om jag då skulle anmäla "Dunderdasenn" för sin hemska avatar som stöter mig så otroligt mycket och beskriva hur otroligt mycket den stöter mig, kan den då bli borttagen?

88 är ett tal, ett värde, inga bokstäver. Du kanske lever i din lilla fantasi där det står för "Heil Hitler", men jag syftade inte på detta - och jag finner det tragiskt att moderator/admin isådanafall inte frågade mig om detta.

 

För de som inte vet så står "jag" för "jävla arsel grodajävel" i min fantasivärld, tycker du jag ska anmäla dig för detta?

88 i samband med en bild på Adolf Hitler...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, för det är ju verkligen hets mot folkgrupp. Derp.

Och ett tal som "88" (vilket för övrigt är mitt turtal) är då hets mot folkgrupp? Även om det hade stått för "Heil Hitler", hade det varit hets mot folkgrupp att svära sin trohet till en person? Hur resonerar du egentligen? Återigen, 88 står inte för "Heil Hitler", hur kan man bli stött av ett tvåsiffrigt tal?

 

Ja, för det är ju verkligen hets mot folkgrupp. Derp.

88 i samband med en bild på Adolf Hitler...

Jag kan också hitta långsökta förklaringar om du vill, men jag tänker inte sjunka till din nivå. En sak om det stod "Heil Hitler", då hade jag förstått dig. Men nu stod det "88".

 

För övrigt kände du dig bara "stött" p.g.a att jag inte håller med dig om att en pissplattform som Android är bäst i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...